Audio wordt nieuwe trend in contentmarketing 2019

Wat hebben Google Home, pratende robots en podcasts met elkaar gemeen? Juist: het draait hierbij allemaal om audio. En audio wordt de komende tijd alleen maar belangrijker als het gaat om contentmarketing, denkt Carlijn. “Audio branding zit nog in z’n pioniersfase, maar het wordt tijd dat we het serieus gaan nemen.” Ze schreef er een blog over op Frank.news.

De toekomst is audio, schrijft Carlijn in haar blog. “De adoptiesnelheid van voice ligt nu al vele malen hoger dan dat van mobiele telefonie en internet. (…) Laten we ons voorstellen dat over niet al te lange tijd iedereen, maar dan ook echt iedereen, met zijn devices praat en alle opdrachten en informatie in gesproken taal voorbij komt. Ben je daar dan wel klaar voor?” Carlijn doelt daarbij op de vraag of audio branding wel top of mind is bij merken. Het heeft de potentie om nieuwe contactmomenten te creëren waar je als merk eerder nooit aanwezig was.

Kansen in audio 
Maar daarvoor moet eerst wel een goede audio branding voor je merk ontwikkeld worden. Carlijn spreekt daarover in haar blog met Michiel Cremers, Managing Director bij Airborne, het nieuwste audio branding bureau. Cremers: “De eerste vraag is altijd: hoe klink ik? (…) Met de komst van alle voice technologie zijn er legio touchpoints bij gekomen. Reden te meer voor merken om zich bewust te worden van hun audio brand én de kansen die het met zich meebrengt.”

Lees de volledige blog van Carlijn op Frank.news.

DEEL VIA SOCIAL MEDIA:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin