Carlijn Postma spreekt op Content Marketing World (VS)

Jouw merk vergelijken met een kick-ass televisieserie? Een plot schrijven alsof elk stukje content een aflevering is? Volgens Carlijn Postma, oprichter van The Post, is deze contentmarketingaanpak dé manier voor het bereiken van jouw publiek. Op Content Marketing World 2019 in Cleveland vertelt ze er alles over. 
 
Tijdens haar sessie op dit internationale evenement in de Verenigde Staten doet Carlijn haar nieuwe visie op contentmarketing uit de doeken. Ze laat het publiek zien hoe je een plot summary schrijft waarbij je jouw merk vergelijkt met een televisieserie. Op deze manier ben je zelf de showrunner en is elk stukje content een aflevering. Bovenal leer je de publieksreis te gebruiken, gebaseerd op de hero’s journey van Joseph Campbell, als een effectief model om je publiek te leren kennen. 
 

Hero’s journey

Deze publieksreis is een model dat Carlijn zelf heeft ontwikkeld. Bij The Post gebruiken we het model voor al onze opdrachtgevers, en zij kunnen hier zelf ook mee aan de slag. In de reis zijn elementen te herkennen die in veel films en series gebruikt worden. Succesvolle cases hebben inmiddels bewezen dat die reis exact dezelfde reis is die jouw publiek neemt. Als jij weet welke reis jouw publiek neemt, leer je jouw publiek kennen voordat je begint met het maken van content. 
 

Nieuw boek Carlijn

Carlijns sessie op Content Marketing World sluit aan bij haar nieuwe boek, dat dit najaar wordt gelanceerd. Hierin vertelt ze stapsgewijs hoe je het beste scenario schrijft voor het bouwen van jouw merk. Ook hier leer je hoe je showrunner wordt van jouw eigen televisieserie, hoe je jouw content dan inzet én op welke manier je de hero’s journey hierbij betrekt.  
 

Over Content Marketing World

Content Marketing World is een evenement in Cleveland (VS), met ruim 120 sessies en workshops, gegeven door vooraanstaande contentmarketeers uit de hele wereld. Uiteenlopende onderwerpen uit de contentmarketingindustrie komen voorbij, zoals strategie, storytelling en kunstmatige intelligentie. Op de vorige editie in 2018 kwamen meer dan 3700 marketeers af uit 50 verschillende landen. Ze komen er om te netwerken en inspiratie op te doen. Ook krijgen ze praktische handvatten voor het ontwikkelen van het contentmarketingplan van hun merk of bedrijf.