Meekijken met… Art director Edith Poppe

Meekijken met… Art director Edith Poppe
augustus 27, 2018 admin

Meekijken met… Art director Edith Poppe

Het dagelijks werk op ons bureau is erg afwisselend. Maar, wat doen we nu precies als bureau voor contentmarketing? Kijk mee in de werkweek van een collega. Dit keer: Art director Edith Poppe

“Sinds twee jaar werk ik als Art director bij The Post. Geen dag is hier hetzelfde. Gelukkig maar, want ik hou van lekker doorwerken. Als beeldredacteur en contentmarketeer werk ik aan projecten vanaf het beginstadium tot eindproduct. Samen met de contentproducers dragen we zorg voor het creatieve proces van idee tot design. Ik breng creatieve content-ideeën visueel tot leven in de vorm van beeld, animatie of video. Waar ik energie van krijg? Samen creatief bezig zijn en mooie dingen maken! Kijk je mee in mijn werkweek?”

WIL JE NIETS VAN ONS MISSEN? BLIJF OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE UPDATES.

Maandag “Op maandagochtend is het net spitsuur. Planning, mail, een praatje met een collega over het weekend, echt even opstarten. We trappen af met een gezamenlijke standup. Om 10.00 uur hebben we het tweewekelijkse contentoverleg, bedoeld om samen inspiratie te delen over het vakgebied. Het hele contentteam schuift aan: de art director, sound designer, contentmarketeers en contentproducers. We lopen de projecten door, bespreken lopende projecten en evalueren opgeleverde projecten. Heerlijk om een uurtje inspiratie delen! Om 11.00 uur staan er leuke contentmaps/social updates voor onze klant Eelerwoude op de agenda. Hiervoor trek ik contentmarketeer Else aan haar jasje. Samen zoeken we een plekje in ons kantoor, om effectief aan het werk te gaan. Zo versterk je tekst en beeld tot een goed eindresultaat. Ik ben blij met het resultaat, we hebben mooie updates gemaakt, onder andere voor op LinkedIn.”

Dinsdag Heerlijk, een volle agenda. We starten met een kick-off van de werkgroep voor Buurkracht over de nieuwe online visualisatie-presentatie voor video, sound en social updates. Ik kijk eerst even een bestaand merkdocument voor offline door, ter inspiratie voor de ontwikkeling van het online document. We bepalen hoe het intro en outro van een video, de social updates, afbeeldingen en animaties eruit moeten zien. Ook geven we richting aan het sound design. Deze elementen passen we toe op verschillende soorten uitingen zoals quotes, facts & figures en campagnematige updates. Daarna gaan we zitten met videoproducer Jan-Willem en onze stagiaire creatie Anaïs. Het zonnetje schijnt lekker op mijn rug, de tafel ligt vol met materiaal van onze klant. We bekijken het bestaande merkdocument van Buurkracht. We maken schetsen en starten alvast met de uitwerking van een paar updates.

Aan het einde van de dag hebben we een tussentijds reviewmoment met Account director Charleen om te kijken of we op de juiste weg zijn. Het is zo leuk om een nieuwe online lijn voor te stellen aan de klant! Er zijn diverse templates (sjablonen) die de organisatie verder zelf kan invullen. Met deze nieuwe social visualisatie willen we een consistente, herkenbare en aansprekende lijn krijgen in de uitingen op de kanalen van Buurkracht. Daarnaast willen we meer creatieve variatie aan de online kanalen toevoegen. We ontwikkelen een document dat toepasbaar is op alle uitingen van Buurkracht. Wat het extra leuk maakt, is dat je de updates later terugziet op de tijdlijn van je sociale kanalen.

Donderdag Het is lekker weer vandaag. Ik spring al vroeg in de auto en ben heerlijk als eerste op kantoor. Kopje koffie, ramen open, stoeltjes op de plek en aan de bak. De eerste collega komt al snel binnen lopen. Als iedereen er is hebben we de dagelijkse standup. Daarna ga ik aan de slag met contentmappen voor klanten. Ik maak leuke animaties in Premiere Pro. Daarnaast ondertitel ik een paar video’s voor contentmaps voor Facebook en LinkedIn. Wist je dat video’s met ondertiteling beter bekeken worden? Na de heerlijke gezamelijke lunch ga ik aan de slag om een uitnodiging te maken voor een klant. Deze klant in de foodsector heeft binnenkort een beurs in Frankfurt en verstuurt een uitnodiging naar relaties via een handig mailing-programma. Als laatste ga ik mijn mail nog door, registreer ik mijn uren en bekijk ik vast de planning voor volgende week. Doordat ik deeltijd werk, heb ik nu al weekend en ga ik lekker met m’n gezin van het weer genieten!

“Heb je vragen of wil je meer informatie, stuur me een mailtje op edith@thepost.nl. Je kunt me ook bellen of appen: 06-27 58 67 33”

 

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


We meten bezoekers op onze website via Google Analytics, om onze website te verbeteren Het bijhouden van bezoekgedrag is geanonimiseerd en dus niet terug te leiden naar jouw persoon.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Liever niet
Accepteren