Ennatuurlijk

Doorpakkers

Energie. Niet het meest begeerlijke product, wél belangrijk! Hoe zorg je bij een low-interest product als dit voor… echte fans? En hoe krijg je álle neuzen - van beslisser tot eindgebruiker - dezelfde kant op? Begin 2021 gingen we samen met Ennatuurlijk aan de slag om haar missie de wereld in te brengen. Om het publiek (warm) kennis te laten maken met lokale energie. We creëerden meerdere formats om van ‘productgerelateerde informatie’ te komen tot een echt goed verhaal. Met als pronkstuk? De serie ‘Doorpakkers’.

01 Vraag

Ennatuurlijk. Een warmtebedrijf met een missie: sneller naar lokale en duurzame energie voor iedereen in Nederland. Dit doet zij door steden en woonwijken gasvrij te maken met de aanleg van nieuwe warmtenetten voor het lokaal verkoelen en verwarmen van huizen, bedrijven en scholen. Zo speelt het bedrijf een belangrijke rol in de verduurzaming van Nederland. Bij zo’n missie moeten alle neuzen dezelfde kant op staan - ongeacht belangen of beslissingsbevoegdheid. Of het nu om stakeholders of ‘de eindgebruiker’ gaat (die vaak niet op eigen initiatief overstapt, maar ‘wijkbreed’). Ennatuurlijk stelde ons dan ook de vraag: hoe vergroten we onze inhoudelijke merkbekendheid? En hoe zorgen we ervoor dat al ons publiek de relevantie van onze producten ervaart, zodat niet alleen de koopintentie en merkloyaliteit worden vergroot, maar klanten ook echt fan raken?

02 Strategie

Ennatuurlijk positioneren we als dé autoriteit in de wereld van de warmtetransitie. Omdat we te maken hebben met verschillende publieksgroepen, richten we ons op content die het publiek meeneemt in het verhaal van Ennatuurlijk en haar daarmee tot deelgenoot maakt van de warmtetransitie. Weg met eventuele weerstand! We creëren diverse formats, waarbij we een overkoepelende rode draad hanteren: Ennatuurlijk als ‘lokale’ doorpakker, met het einddoel: heel Nederland aardgasvrij. Kleine stappen, groot verschil

Een kleine opsomming: in ‘Hot Topic’ worden klantvragen beantwoord; in ‘Vijf redenen om’ draait het om bewustwording; in ‘Stap voor Stap’ komen processen praktisch in beeld. En als pronkstuk van het contentplan? Met stip op één ‘Doorpakkers’: een videoserie waarin het publiek wordt meegenomen langs lokale warmtenetten. Experts én eindgebruikers uit de regio laten zien hoe het warmtenet werkt, welke bronnen een belangrijke rol spelen én welke kansen de toekomst biedt!

03 Productie

De serie ‘Doorpakkers’ bestaat uit verschillende twee- of drieluiken over één uitgelichte regio. Zo kent het drieluik over Eindhoven een aflevering over het warmte- en koudenet in Eindhoven, een aflevering over verduurzaming én een aflevering over de toekomst. De video’s starten vanuit de lucht. Dronebeelden tonen de grootsheid van het ‘lokaal’ verduurzamen. Vervolgens zoomen we in… en weer uit. Langs bij klanten thuis, op bezoek bij belangrijke locaties én experts aan het woord. Alles steeds vanuit die overview, om de grote schaal te blijven benadrukken. Real life beelden in afwisseling met animaties om de complexe werking van het warmtenet te vereenvoudigen. En met subtiele overgangen behouden we een lekkere flow. Maar het belangrijkste: we laten vooral de mensen zien. Want om tot echt verschil te komen, is iedereen nodig. Iedereen is deelgenoot.

04 Distributie

Alle content krijgt een eigen plaats (landingspagina) op de website van Ennatuurlijk. Het publiek leiden we hiernaartoe, met pakkende updates op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter. Van korte trailers tot quotes uit afleveringen; het publiek wordt getriggerd om te klikken naar het platform voor de complete aflevering. De afleveringen van Doorpakkers blijken bovendien enorm geschikt om basisinformatie aan websitebezoekers over te brengen. Daarom zie je ze ook terug op de hoofdpagina’s van www.ennatuurlijk.nl

Inmiddels is er een drieluik over Eindhoven en over Midden- en West-Brabant. Het derde drieluik over Enschede is in de maak! De productie is gestart en de volgende aflevering verschijnt… zeer binnenkort. Dankzij ‘Doorpakkers’ wordt het verhaal van Ennatuurlijk inzichtelijk; de afleveringen spelen een steeds grotere rol in de communicatie van Ennatuurlijk richting bewoners. Plannen voor volgende metropolen? Die liggen er ook al. Er wordt hard gewerkt om nieuwe regio’s uit te lichten in de succesvolle serie.

 

Doorpakkers | Grid afbeelding 8.1
Doorpakkers | Grid afbeelding 8.2
Doorpakkers | Grid afbeelding 8.3
Doorpakkers | Grid afbeelding 8.4
Doorpakkers | Grid afbeelding 8.5

Meer weten over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Plan een afspraak
Dahlia Wongsodihardjo
Dahlia Wongsodihardjo
Content Director

Bekijk onze andere cases

The Post is een SIXD' Agency.
Meet SIXD' here.