Visit Twente

Dwars door Twente

Twente een unieke regio in Nederland? Zeker! En dát mag heel Nederland weten. In opdracht van Marketing Oost maken wij een toffe videoserie om het publiek naar de regio te halen en het werk van lokale ondernemers te promoten. Ontdek het Twentse land en kom alles te weten over ‘de wereld van de Tukker’. Lang zo gek nog niet hoor! Check dat levensritme… die nuchtere mentaliteit. Hier wil je naartoe. Alles uitproberen. Proeven. Ervaren!
4
Afleveringen
454.040
Bereik
1.579.060
Impressies
22.669
Klikken

01 Strategie

Sinds 2019 werken we met Marketing Oost aan het vergroten van de inhoudelijke merkbekendheid van de regio Twente met het platform ‘Visit Twente’. We laten het onderscheidend vermogen zien, zodat Twente wordt (h)erkend als unieke regio in Nederland.  

Om publiek te verleiden het Twentse land te ontdekken, produceren we de videoserie ‘Dwars door Twente’. In de serie wordt het publiek gegidst door de regio, waarbij de leefwijzen van de inwoners de ingrediënten vormen: rasechte Tukkers vertellen verhalen door hun Twentse bril. De content richt zich dan ook op iedereen: of je nu al wel of geen band hebt met de regio. In verschillende afleveringen reizen we langs de meest bijzondere, regionale plekken. Want ook al lijkt Twente op het eerste gezicht hetzelfde als de rest van Nederland, pas als je je er midden in begeeft… zie je ‘de wereld van de Tukker’. Met een geheel eigen levensritme. En een andere mentaliteit: de Twentse realiteit. Het is precies die realiteit die van het scherm afspat in elke aflevering. Dat zijn er inmiddels al vier! Ieder met een eigen landingspagina op de website. 

02 Productie

In 2021 zijn drie afleveringen van de serie live gegaan en in 2022 het vierde deel! And there’s more to come. In de afleveringen reizen de enthousiaste Yuna en Fieke - in hun iconische kevertje - dwars door Twente. De dames zijn intussen al in Hof van Twente, Wierden-Enter, Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal  en Haaksbergen geweest. Per aflevering wordt een thema gekozen dat ‘typisch Twents’ is. Van de vele kastelen in de Hof van Twente tot een dagje op de rivier de Regge. Yuna en Fieke genieten van de mooiste streekproducten zoals  lokale wijn en kaas. De afleveringen zijn een co-creatie samen met ondernemers in het gebied, waarbij de dames deze ondernemers flink bevragen over hun Twentse roots, mentaliteit én de producten en diensten. De positieve vibe van de twee maakt het plaatje helemaal af.

Dwars door Twente - Roadtrip door kasteelrijk Hof van Twente

Dwars door Twente - Roadtrip over de Regge

Dwars door Twente - Roadtrip dwars door de Sallendse Heuvelrug & Twents Reggedal

03 Distributie & resultaat

Het doel van de reeks afleveringen is het verleiden van mensen om naar Twente te komen en daarmee leads te genereren naar ondernemers. Daarom worden de video’s en reisverslagen online aangejaagd met een social advertising campagne via o.a. via YouTube, Instagram en Facebook. Dit doen we samen met onze distributiepartner Olifant Media

In 2021 zijn hiermee 454.040 personen bereikt, zijn de video’s  1.579.060 weergegeven en zijn er  22.669 klikken naar de website geweest. Op de website krijgen niet alleen de video’s een plaats, maar worden de verhalen ook in blogvorm gedeeld met bijbehorend kwalitatief hoog fotomateriaal. En zoals het een echte serie betaamt: er wordt goed doorverwezen naar de andere afleveringen van Dwars door Twente. 

Bekijk onze andere cases

Meer weten over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Contact
Aukje Oosterveen
Aukje Oosterveen
Account Director
The Post is een SIXD' Agency.
Meet SIXD' here.