Eneco eMoblity

Geef lading aan je merk

Hoe bouw je publiek op in een jonge markt? Hoe positioneer je jezelf als ‘gemakkelijk’, ‘slim’ én ‘persoonlijk’? Een vraagstuk waarmee we sinds 2021 samen met Eneco eMobility aan de slag zijn. Van strategie tot distributie. Daarbij werken we natuurlijk volgens onze meer dan beproefde Bingemarketing-methodiek, om het publiek aan Eneco’s lippen te laten hangen. Gelukt? See it for yourself.
5.922.074
Impressies
15.418
Klikken
0,26%
CTR
180
Conversies

01 Strategie

Het slimste laadnetwerk van Nederland zijn. Dát is het doel van Eneco eMobility - leverancier van laadoplossingen voor elektrische auto’s. Met een oplossing voor iedereen, zowel bedrijven als ‘berijders’. Zo zorgen ze voor de versnelling van de energietransitie én maken ze elektrisch rijden toegankelijk. 

Twee verschillende publieksgroepen betekent ook twee verschillende publieksreizen. Daar spelen we op in met contentformats die de verschillende behoeftes van het publiek vervullen. Het format gericht op ondernemers? Laadzaken! Met twee inspirerende afleveringen en nog meer in de maak. In het format Eneco eMobility geeft antwoord geven we antwoord op alle vragen over elektrisch rijden en laden, thuis of op het werk. Er zijn al tien afleveringen gemaakt. 

Alle content verzamelen we op diverse landingspagina’s die het publiek meenemen in de wereld van het slimste laadnetwerk van Nederland.

02 Productie

In de serie Laadzaken zien we ondernemers die het voortouw nemen in elektrisch rijden en laden binnen hun bedrijfsproces. Ervaringsverhalen zijn een uitgelezen kans om het publiek te inspireren. Presentatrice Anic van Damme bezoekt deze ‘pioniers’ om te achterhalen tegen welke uitdagingen de ondernemers stuitten tijdens dit proces. Maar vooral ook de mogelijkheden en wat het ze oplevert!

Elektrisch rijden biedt veel kansen, zo blijkt uit de verhalen. In de eerste aflevering zien we het verhaal van Keiretsu in Rotterdam. Het bedrijf maakte vanuit duurzaamheidsoogpunt recentelijk de overstap van hybride naar elektrische auto’s. In aflevering twee neemt Erik Kuiper van den Berg van Chateau en Hotel Marquette ons mee in de wereld van gastvrijheid. Hoe verduurzaam je nu een ‘eeuwenoude’ locatie? Hij laat zien dat laadpalen meer opleveren dan een tevreden klant alleen.

Het format Eneco eMobility geeft antwoord benadrukt het persoonlijke aspect van Eneco eMobility. Want dat het lastig kan zijn om over te stappen van tanken naar elektrisch laden, dat begrijpt Eneco eMobility als geen ander. Je kunt natuurlijk een standaard FAQ-pagina met meest gestelde vragen tonen op je website, zoals velen. Maar daar maken we een aanvulling op. Door te kiezen voor een persoonlijke aanpak, met échte mensen die antwoord geven: Robert en Evy. Twee experts, afkomstig van de werkvloer, die ingaan op de materie in verschillende korte video’s.

03 Distributie

Inspirerende content om de kennis en kunde van het publiek te verhogen is één. Maar nu komt het aan op de juiste verspreiding. Het doel? Het genereren van awareness en leads, zodat zoveel mogelijk publiek contact opneemt en een offerte aanvraagt. Zo triggeren we tot het zetten van de eerste stap om onderdeel te worden van het slimme laadnetwerk. De kanalen die we hierbij inzetten: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Google Ads. Maar ook externe mediakanalen zoals het DPG Media Network en Misset. 

04 Resultaat

De campagne is succesvol: de doelstellingen voor de B2B doelgroep in het leisure segment zijn fors behaald. Het aantal geconsumeerde minuten video? Maar liefst 26.431! Ook brengt het publiek gemiddeld zo’n 6 minuten door op de website, waarvan de ene helft op de contentpagina’s en de andere op de conversiepagina. De meeste offerteaanvragen zijn gerealiseerd vanuit Instagram en Facebook, met name via de specifieke leadcampagnes. Al met al heeft de campagne geleid tot meer dan 180 offerte aanvragen in de B2B.

Een van de redenen dat de campagne zo goed verliep, is het sturen op conversies - zowel met de lead- als de conversiecampagnes. We hielden prestaties nauw in de gaten en schoven met budgetten indien nodig. Zo bleek het ene kanaal beter te presteren dan begroot én boven benchmark te scoren. Reden om budget te verplaatsen vanuit een minder presterend kanaal. Het gevolg? Een verdubbeling in aantal weergaven (van 2.111.111 naar 4.631.672) zonder extra geld uit te geven onder de streep. Zo zijn we ver boven doelstellingen uitgekomen. Grote zichtbaarheid met optimale conversies.

Meer weten 
over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Contact
Bart Prins
Bart Prins
Creative director

Bekijk onze andere cases

The Post is een SIXD' Agency.
Meet SIXD' here.