Vitens

Het bewustzijn van je publiek verhogen

In dit seizoen zie je de lange reis die water aflegt voordat het bij jou en mij uit de kraan komt. De hoofdrollen worden gespeeld door de medewerkers van Vitens, regio Friesland.

Vitens
Weet jij waar je kraanwater vandaan komt? Op deze vraag weten veel Nederlanders het antwoord niet. Waterbedrijf Vitens wilde daarom het bewustzijn over de herkomst en de waarde van ons drinkwater verhogen. Daarom heeft The Post als onderdeel van de overkoepelende campagne ‘Water uit Lokale Bron’ content gecreëerd voor de regionale campagne ‘Water uit Fryske Bron’.

01 Vraag

Vitens heeft The Post gevraagd of zij door middel van contentmarketing willen bijdragen aan de inhoudelijke bekendheid en een ‘top of mind’ positie. Om het bewustzijn van het publiek over de herkomst en de waarde van ons drinkwater te verhogen, heeft The Post bijgedragen aan de campagne ‘Water uit Lokale Bron’

02 Strategie

Voor Vitens maken we gebruik van tekst- en videocontent. In deze content staat de verhaallijn van Vitens centraal. De experts van Vitens nemen ons mee in de wereld van ons drinkwater: de bron van ons bestaan. In deze campagne was The Post verantwoordelijk voor de onlinestrategie, creatie en distributie van de content, met als doel de traffic naar de website -en de winkel- verhogen.

03 Productie

In de content van Vitens staan de experts van Vitens centraal. Er is een korte verhaallijn ontwikkeld om het verhaal van deze experts te vertellen. Deze verhaallijn is leidend geweest voor de vervolgstap: de te ontwikkelen middelen. Er is hierbij ingezet op een klassieke drietrapsraket. Zo werd eerst aandacht voor het onderwerp gevraagd door de inzet van een videocommercial en korte versie van straatpraatvideo’s op sociale media.

04 Distributie

De video’s en geschreven content zijn geplaatst op de website van Vitens.nl. De bijbehorende social updates zijn via hun social kanalen verspreid, zij verwezen naar een landingspagina op de website van Vitens. Hier kon het publiek niet alleen de straatpraatvideo’s bekijken, ook kregen ze meer informatie over de eigen waterbron. Het publiek werd opgeroepen naar de winkel te komen voor informatie, het proeven van water, de Waterquiz én het kopen van een waterfles.

05 Resultaat

De campagne heeft veel mensen bereikt. 296254 om precies te zijn. De kliks naar de website waren 7088, met een CTR van 2,39 procent. Al met al een succesvolle social campagne waarin de KPI’s ruimschoots behaald zijn. Een campagne waarin Friesland kennis heeft gemaakt met de herkomst van hun drinkwater. Ontdekken, informeren én proeven, dus. Door te triggeren, informeren en converteren.

Grand Prix Content Marketing 2019

De campagne is genomineerd voor een Grand Prix Content Marketing Award 2019 in de categorie ‘Inzet Social’. Naast deze campagne voor Vitens is ook onze campagne voor Notaris.nl genomineerd.

Meer weten 
over deze case?

Deze persoon helpt je graag verder.

Plan een afspraak
Charleen van der Vechte
Charleen van der Vechte
Accountmanager

Bekijk onze andere cases

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.