Om te komen tot inhoudelijke merkbekendheid voor CameraNu, hebben we de diverse publieksgroepen onder de loep genomen. Namelijk: de amateurs, dit zijn mensen die het leuk vinden om foto’s te maken en meer willen leren, de hobbyfotograaf en de professioneel fotograaf. Aan de hand van een trendonderzoek hebben we gekeken wanneer welke thema’s relevant zijn binnen deze publieksgroepen. In de strategie lag de focus op de vragen; hoe kom je tot inhoudelijke merkbekendheid? En: waar zit de relevantie?
Op basis van het zoekgedrag in Google, is er een trendonderzoek gedaan voor CameraNu. Vanuit de resultaten van dit onderzoek, en de genoemde thema’s en relevantie, heeft The Post een strategie opgebouwd. Interessant om te concluderen is dat de publieksgroepen van CameraNu in elkaar overlopen; het publiek dat eerst foto’s maakt met de mobiele telefoon, kan doorgroeien tot iemand die professionele fotografie beoefent. In de content voor CameraNu hebben we – op basis van bovenstaande data – vooral de focus gelegd op het vinden van een nieuw publiek. Nieuw publiek dat het leuk vindt om beelden te maken, al dan niet met speciale apparatuur. Publiek dat, geïnspireerd door aantrekkelijke hero-content, aan de slag gaat met praktische help-content. Zodat het kan doorgroeien en nog mooiere beelden wil maken, mét speciale apparatuur.