Visit Oost

In Perspectief

The Post en Marketing Oost gaan waaay back. In 2020 kregen we een nieuwe opdracht: ontwikkel een contentstrategie om de inhoudelijke merkbekendheid van het platform Visit Oost te vergroten. Tof! Het gedachtegoed? On-Nederlands Overijssel! Hoe? Vanuit de lucht! Overheerlijk toch? Lees snel verder.
2.911.342
Impressies
27%
Click ratio
551.201
Nieuwe website bezoeken
355.649
Video vertoningen

01 Aanpak

We gaan op zoek naar de verhalen die schuilen achter Overijssel. Van de Hanzesteden tot Giethoorn. Van Twente tot aan de IJssel. Van moderne architectuur die overgaat in ongerepte natuur. 

Op reis langs de meest bijzondere plekken in Overijssel. En het publiek nemen we mee - door stad en land. Met avontuurlijke én eigenzinnige content. We kiezen echt voor inhoud. Want inhoud inspireert. En nodigt uit. Natuurlijk geven we niet alles weg. Want het publiek? Dat moet ook zelf nog als ‘onderzoeker’ op pad.

02 Productie

Merkbekendheid genereren is mensen bereiken. Dan moet je opvallen. Verrassen. Op een nieuwe manier naar het Oosten kijken en in beeld brengen op ‘on-Nederlandse’ wijze. En dat doen we. In het format ‘In Perspectief’ gaan we op ontdekkingsreis in de regio. Maar niet zomaar. Nee, met het perspectief... van een vogel! 

Op zoek naar de in het landschap verscholen verhalen die alleen aan het licht komen als je er vanuit een ander perspectief naar kijkt. De verschillende omgevingen nog beter in beeld. Wij schetsen het grotere plaatje; aan het publiek om zelf de details op locatie te ontdekken.

Ervaar het zelf….

In Perspectief: Turfkoorts in de Weerribben

In Perspectief: Leven langs de IJssel

In Perspectief: De succesvolle handel tussen de Nederlandse Hanzesteden

In Perspectief: De dynamische vergezichten van de Sallandse Heuvelrug 

In perspectief: Het temmen van de Vecht

 

 

03 Distributie

Voor de distributie werken we samen met het mediabureau van Marketing Oost: Olifant Media. Per seizoen schenken we aandacht aan een ander gebied en staat een ander thema centraal. Op YouTube, Facebook en Instagram verspreiden we verschillende videotrailers en teasers. Natuurlijk met het hoofddoel voor ogen: het platform Visit Oost in de kijker spelen.

04 Resultaten

In het najaar van 2020 werd het nieuwe videoformat gepresenteerd op VisitOost.nl. Via een online campagne op YouTube, Instagram en Facebook werd ingezet op bereik en views. In de periode van 1 juni 2021 tot 30 september 2021 zijn vier afleveringen gelanceerd, waarna het bereik in kaart is gebracht: een totaal van 355.649 video vertoningen. Ook in advertising met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties is ingespeeld op het laden van de positionering van Visit Oost, met 2.911.342 impressies en een clickratio van 27% tot gevolg. De nieuwe contentstrategie, waar het format In Perspectief deel van uitmaakte, heeft geleid tot maar liefst 551.201 nieuwe website bezoekers. Inmiddels zijn er nog meer afleveringen gepubliceerd.

Meer weten over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Contact
Aukje Oosterveen
Aukje Oosterveen
Account Director

Bekijk onze andere cases

The Post is een SIXD' Agency.
Meet SIXD' here.