Wavin

Indoor Climate Solutions

Comfortabel en met een fijn gevoel wonen. Dat is iets waar Wavin op uit is met hun binnenklimaatoplossing. Maar hoe zorg je ervoor dat zo’n product aansluit bij het juiste publiek? Met een creatieve insteek gingen we in 2021 aan de slag voor Wavin om dat voor elkaar te krijgen. Met een video die inspeelt op gevoel en een uitgebreide distributiestrategie knalden we een volledige, succesvolle campagne in elkaar voor Wavin. Die ook nog eens internationale erkenning kreeg!
4.327.067
views
778
leads
>55.000
minuten aan afspeeltijd
687
MQL's

01 Vraag

Wavin creëert gezonde en duurzame omgevingen. Het leveren van volledige binnenklimaatoplossingen valt sinds 2021 binnen de portfolio. Voor het genereren van bekendheid rondom het (relatief nieuwe) productsegment van binnenklimaatoplossingen, is ons gevraagd om met een contentcampagne aandacht te genereren.

02 Strategie

Uit onderzoek bleek dat Wavin nog niet bekend stond als een partij die binnenklimaatoplossingen biedt. Om die reden hebben we een concept ontwikkeld dat breder is dan het uitlichten van een ‘enkel product’. In het concept zetten we in op een element dat letterlijk en figuurlijk alle producten met elkaar verbindt: de regelunit Wavin Sentio. Daarmee is een fijn binnenklimaat ‘zo geregeld!’. Of je nu wilt verwarmen, verkoelen of wilt ventileren. In de uitingen laten we het resultaat voor de eindgebruiker zien: comfort in huis door een fijne temperatuur en frisse lucht.

03 Productie

Centraal in de productie stond een online video commercial. Met de video wilden we niet communiceren vanuit een ‘functionele gedachte’ met producten en installateurs in de hoofdrol (zoals gebruikelijk voor Wavin), maar juist focussen op het effect van het product: fijn wonen. Het verhaal houdt midden tussen een choreografie en een traditionele scène, met een magisch-realistische toevoeging.  De videoshoot vond plaats tezamen met een fotoshoot. Dit zorgde voor een grote hoeveelheid kwalitatief hoogwaardig beeldmateriaal in zowel videobeeld als fotografie.

04 Distributie

De distributiestrategie had als doel: het genereren van awareness en leads (contact en offerteaanvragen). De ingezette kanalen waren Facebook, Instagram, YouTube, Google (Responsive) Display en Google Ads. Met de distributie hanteerden we onze effectieve vinden-binden-activeren methodiek, waarbij we zowel verschillende videotrailers met verschillende invalshoeken deelden als diverse statische en responsive banners voor verschillende fases in de journey. In de vinden-fase maakte het publiek kennis met Wavin als leverancier van een binnenklimaatoplossing. In de binden-fase (convert) benaderden we het publiek dat interesse toonde met meer specifieke productinformatie. In de activatiefase (act) retargetten we op geïnteresseerd publiek met een activatiepost om de brochure te downloaden of contact op te nemen. Met maar liefst tien verschillende landingspagina’s (!) ondervingen we de verschillende publieksstromen (gefilterd op type publieksgroep en fase in de publieksreis) en zorgden we voor de juiste, individuele informatievoorziening.

05 Resultaat

De campagne bracht goede resultaten met zich mee. Ten opzichte van doelstellingen, presteerde de campagne beter dan verwacht! De opbrengst was 4.327.067 views (i.p.v. doel 2.485.945) en 778 nieuwe leads (i.p.v. 411)! Op YouTube is de video 47.467 minuten bekeken en ook op Facebook en Instagram wist de video de aandacht te vangen met 8.127 minuten afspeeltijd. Wavin heeft tijdens de gehele campagne 687 nieuwe MQL’s binnengehaald. De campagne heeft ook een internationale finaleplek binnengehaald bij de Content Marketing Awards 2022. Dit gebeurde in de categorie: Highest Conversion Response from a Content Program. Die awards worden jaarlijks uitgereikt door het Content Marketing Institute tijdens Content Marketing World in Cleveland.

Bekijk onze andere cases

Meer weten 
over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Contact
Bart Prins
Bart Prins
Creative director
The Post is een SIXD' Agency.
Meet SIXD' here.