FBTO

Merkoverweging op het keuzemoment

Verzekeringen, de meeste mensen denken er alleen aan omdat het moet. The Post maakt content voor FBTO om de merkoverweging op dát keuzemoment te verhogen.

FBTO
In de content voor FBTO staan de bijzondere verhalen en dromen van ‘doeners’ centraal: een groep mensen die alles uit het leven haalt en dromen en ambities najaagt. We zien hoe ze knopen doorhakken, praktische keuzes maken en kansen met beide handen aangrijpen.

01 Vraag

FBTO heeft The Post gevraagd om de merkoverweging voor FBTO op de relevante momenten te vergroten. Door middel van content kan er een emotionele merklading toegepast worden op een functioneel overwegingsmoment van het publiek. Herkenbare feel good & real life content zorgt ervoor dat de merkoverweging op een keuzemoment van het publiek verhoogd wordt.

02 Strategie

Voor FBTO maken we gebruik van tekst-, video- en audioformats. De gemene deler van deze verhalen is dat we gebruik maken van de verhalen van mensen uit het echte leven, veelal FBTO-klanten. Dit zijn verhalen van mensen, of rolmodellen, die dromen en ambities verwezenlijken. Deze verhalen vormen de brandstof voor de content. Zo kunnen we verdiepende content creëren die het publiek écht raakt. Tijdens de casting houden we altijd rekening met kernwaarden van de ‘doener’.

03 Productie

In deze content staan de bijzondere verhalen en dromen van de ‘doeners’ centraal: de mensen die alles uit het leven halen. In tekst-, video- en audiocontent delen we het verhaal van de ontdekker in het realiseren van hun droom. Er kwamen grote producties, met meerdere draaidagen en een hele crew, aan te pas. Ook telefonische interviews voor blogs dragen bij aan het verhaal achter de droom. Met alle variaties van content en formats wordt gecommuniceerd hoe FBTO kan helpen bij het realiseren van jouw droom.

04 Distributie

Alle content wordt geplaatst op de website van FBTO. Om het publiek hier naartoe te leiden, maken we organische en betaalde updates voor Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest. Daarnaast werken we samen met diverse andere mediabureaus die o.a. de bannering voor FBTO verzorgen.

Merkoverweging op het keuzemoment | Grid afbeelding 7.1
Merkoverweging op het keuzemoment | Grid afbeelding 7.2
Merkoverweging op het keuzemoment | Grid afbeelding 7.3
Merkoverweging op het keuzemoment | Grid afbeelding 7.4
Merkoverweging op het keuzemoment | Grid afbeelding 7.5

05 Resultaat

Sinds de start van de productie in het voorjaar van 2019, hebben we voor FBTO 3 seizoenen content gemaakt. De resultaten verschillen per format, maar wat vooral opvalt is de relatief lange gemiddelde tijd op pagina (4 minuten en 30 seconden bij de hero-formats). Na publicatie van alle items in 2019, hebben we het eerste kwartaal van 2020 besteed aan analyse en optimalisatie. .

Meer weten 
over deze case?

Deze persoon helpt je graag verder.

Plan een afspraak
Charleen van der Vechte
Charleen van der Vechte
Accountmanager

Bekijk onze andere cases

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.