Sigma

Met een nieuwe laag verf, terug naar het origineel

Maak kennis met de experts van Sigma en zie de gezichten achter het merk. Ontdek hoe zij helpen het rendement van bouwwerken financieel én sociaal te verhogen. Adviezen die leiden tot geïntegreerde onderhoudsplannen, lagere en voorspelbare kosten en hogere vastgoedprijzen én zelfs tot betere acceptatie van grootschalige renovatieprojecten, zoals het Stadhuis van Utrecht.

Sigma
Het stadhuis van Utrecht ligt midden in de historische binnenstad. Bovendien werken er honderden ambtenaren én is het stadhuis gevestigd in verschillende panden, waarvan de oudste delen uit 806 komen. Een renovatie is daarom een flinke uitdaging. The Post laat zien hoe het gebruik van Sigma Coatings helpt om het oude pand weer in zijn oude, volle glorie te herstellen.

01 Vraag

Een geïntegreerde aanpak voor de productie van online en offline content voor de hele Noord-Europese markt: dat was de uitvraag van PPG Industries, wereldwijd één van de grootste leveranciers en producent van verven, coatings en aanverwante materialen voor professionals, en in Nederland natuurlijk bekend van Sigma en Histor. 

02 Strategie

Voor Sigma ontwikkelden we verschillende formats. Eén daarvan is Fundamentals, een videoserie over bouwwerken of projecten met een landelijke bekendheid en historische gebouwen met archeologische restauraties. De video’s maken de spanning van zo’n groot project voelbaar, geven Sigma een gezicht en ze laten zien hoe Sigma als partner helpt het financiële en sociale rendement te vergroten. 

03 Productie

Met dit format laten we zien waartoe Sigma in staat is. De video hanteert een documentaire-stijl waarbij we meekijken met de mensen achter de schermen. Deze gebouwen hebben allemaal een concreet doel dat met hulp van Sigma behaald moet worden. We gaan mee in het proces en zien welke obstakel moeten worden overwonnen. We krijgen inzicht in de omvang en de specificaties van een heel bijzonder project. 

04 Distributie

De content voor Sigma maken we voor verschillende publieksgroepen: vakschilders uiteraard, maar ook de gevorderde doe-het-zelver en vastgoedeigenaren. Daarom denken we ook goed na over de verspreiding: de ene groep zit vooral op Facebook, terwijl je de vastgoedeigenaren eerder op LinkedIn aanspreekt. Zo zal de Fundamentals-aflevering over Utrecht ook goed terecht kunnen komen bij Monumentenbeheer of gemeentes, om te laten zien dat een historisch gebouw goed verzorgd en hersteld kan worden wanneer met Sigma gebruikt bij de renovatie. 

05 Resultaat

Uiteindelijk zijn er twee video’s geproduceerd in samenwerking met The Post, waaronder de Fundamentals aflevering over het stadhuis van Utrecht (zie bovenaan deze pagina). 

Meer weten 
over dit project

Deze persoon helpt je graag verder.

Contact
Bart Prins
Bart Prins
Creative director

Bekijk onze andere cases

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.