FBTO

Ontmoet de doeners

Verzekeringen, de meeste mensen denken er alleen aan omdat het moet. The Post maakt content voor FBTO om de merkoverweging op dát keuzemoment te verhogen.

FBTO
Voor FBTO pasten we bingemarketing toe door het opzetten van een miniserie: FBTO: De Doeners. De Doeners zijn mensen die er volledig voor gaan als ze zich eenmaal ergens hun zinnen op hebben gezet. We ontmoeten mensen met een opmerkelijk verhaal tijdens het verwezenlijken van hun ambitie en komen erachter wat deze droom voor hen betekent.

01 Strategie

Om het verhaal van de Doeners te vertellen, hebben we een reeks afleveringen gemaakt. Deze afleveringen worden ondersteund met trailers om de aandacht van het publiek te vangen op zowel social media, als de eigen website van FBTO. Daarnaast maken we een preview naar de volgende aflevering, om zo in aflevering 1 al te teasen naar aflevering 2. Zo zorgen we er met bingemarketing voor dat het publiek de content vindt en ook graag de tweede en derde aflevering wil kijken. Bingemarketing, dus. We werken in seizoenen. Zo vertellen we niet alleen het verhaal van opa Jaap, maar hebben we ook al de verhalen van de Doeners Helmy, Werner en Jolien verteld in voorgaande seizoenen. Door middel van een CTA (Call To Action) onder aan de pagina’s verwijzen we het publiek van aflevering naar aflevering, en seizoen naar seizoen. Net zoals op Netflix!

 

Bekijk het seizoen over opa Jaap en kleinzoon Daan hier.

02 Productie

In dit seizoen van De Doeners vertellen we het verhaal van opa Jaap en kleinzoon Daan. Ooit waren kleinzoon Daan en opa Jaap onafscheidelijk. Maar Daans puberteit drijft ze uit elkaar. Jaap mist zijn kleinzoon. Hun gedeelde passie voor muziek brengt Jaap op het idee van een band. Hij belt zijn kleinzoon: ‘Wat vind je ervan om een band te beginnen?’. Daar had Daan wel oren naar. Zo gezegd, zo gedaan. Familieband ‘Euonymus’ wordt opgericht.

Jammen met opa Jaap.

Hoe bereik je je puberende kleinzoon? Opa Jaap heeft een plan. Ze beginnen een band: Euonymus. De zoektocht naar meer bandleden en een repetitieruimte begint. Gaat het ze lukken?

In rock-down.

Nu de band is gevormd en de oefenruimte is geregeld, staat ze niets meer in de weg; het oefenen kan beginnen! Maar dan wordt Nederland overvallen door het coronavirus. Hierdoor is samen repeteren onmogelijk. De band verzint een manier om te repeteren tijdens de lockdown. Hoe doen ze dat?

The show must go on

Na veel samen te hebben geoefend is de band toe aan een uitdaging. De band wil optreden. Maar lukt dat wel op 1,5 meter afstand? Je ziet het in deze aflevering.

04 Distributie

In het eerste kwartaal van 2021 wordt het seizoen geadverteerd verspreid onder het publiek van FBTO.

Bekijk alle klantverhalen van FBTO.

Meer weten 
over deze case?

Deze persoon helpt je graag verder.

Plan een afspraak
Charleen van der Vechte
Charleen van der Vechte
Accountmanager

Bekijk onze andere cases

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.