Social media marketing: hoe pakken wij dat aan?

24 november 2021

Insta, Facebook, Snapchat, TikTok: waar zouden we zijn zonder social media? Ook bedrijven en merken zijn actief op één of meerdere kanalen. Soms met succes, soms vooral omdat het moet. Hoe pakt The Post social media marketing aan? Dat leggen we je uit in deze blog!

‘Don’t build your house on rented land’, zeiden wij altijd. Met andere woorden: zorg ervoor dat je content op je eigen platform staat en niet alleen op andere platformen, zoals YouTube, Facebook en andere externe kanalen. Daar zijn we een béétje van teruggekomen (een béétje): natuurlijk is je eigen platform altijd de basis, maar we pakken tegenwoordig flink uit op social media voor onze klanten. Met social media campagnes én contentmaps van door onze geproduceerde content.

Social media marketing bij The Post

Nog even voor de goede orde: social media marketing is het inzetten van social media om je merk te promoten. Om bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, volgers en fans te creëren, publiek naar je website te trekken en de dialoog aan te gaan met je publiek. Uit cijfers van Coosto blijkt dat Facebook nog steeds het populairste medium is, met meer dan 10 miljoen Nederlandse gebruikers. Daarna volgen Youtube (9 miljoen), Instagram (5,9 miljoen) en LinkedIn (5 miljoen). TikTok (1,7 miljoen) is relatief klein, maar wel enorm gegroeid het afgelopen jaar, net als Pinterest (3,9 miljoen gebruikers). Mooie cijfers, maar wat bij het kiezen van een kanaal het allerbelangrijkst is, is bepalen waar jouw publiek op jouw verhaal zit te wachten.

 

Contentmapping

De distributie van content noemen wij contentmapping. Met contentmapping creëer je een groter bereik; door kleine teasers te delen, trigger je mensen om door te klikken naar jouw contentitem. Je verspreidt je content over een langere periode op je sociale kanalen, en richt je teasers inhoudelijk, zowel in beeld als tekst, op het publiek dat zich op een bepaald kanaal bevindt. Je verwijst altijd naar de complete video of het hele verhaal op je eigen landingspagina, je wil dat het publiek doorklikt en op precies de goede plek terechtkomt: je eigen platform. Daar vindt je publiek immers alles wat ze moeten weten bij elkaar.

Content in een zee van content

Of we content nu organisch of betaald inzetten: in alle gevallen zorgen we voor knetterende copy én steengoede beelden. Want wist je dat publiek binnen 3 seconden bepaalt of ze jouw content interessant vinden? Daarom zijn een duidelijke boodschap en herkenbare stijl erg belangrijk voor je social kanalen. Je wilt opvallen in de enorme zee van social content die mensen dagelijks langs zien komen. Een van onze tofste social campagnes is die van Notaris.nl, waarmee we een prachtig resultaat haalden én een award (link naar case pagina).

Lekker social

Wil je meer weten over social media marketing bij The Post? Of over contentcampagnes die zich (deels) op social media afspelen? Lees hier verder of neem contact op met Dahlia voor een kop koffie. Dan praten we je bij.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.