We optimize

Wij creëren content waarvan je de volgende aflevering wel gezien of gelezen móét hebben. Aan de hand van een strategie bouwen wij aan structurele content, zodat jouw publiek weet waar jij voor staat, maar misschien nog belangrijker; je weet te vinden. Met goede content bouw je loyaliteit op bij je publiek, het levert traffic op. Maar hoe weet je of dit gekozen pad ook echt werkt? Wij analyseren en optimaliseren jouw content, zodat jij de best mogelijke resultaten daarvan genereert!

Wij bereiken jouw publiek

Met goede content bereik je jouw publiek. Maar om deze content te creëren en te zorgen dat we vernieuwend zijn en opvallen, doen we eerst een concurrentieonderzoek of zoekwoordenonderzoek. Aan de hand van een gedegen distributiestrategie gaan we aan de slag met het produceren en distribueren! Teksten worden SEO geschreven en social media ondersteunen we door slim te adverteren. Dat alles houden we in de gaten door middel van dashboarding; wij analyseren en rapporteren. Zo zorgen we dat we jouw publiek bereiken!

SEO: makkelijk vindbaar

Zoekmachines: we kunnen niet meer zonder. Niet als consument, maar ook als bedrijf of merk niet meer. Het is dan ook van groot belang dat jij als merk bovenaan verschijnt bij een zoekopdracht. Om er zeker van te zijn dat je als merk in de zoekresultaten van jouw publiek verschijnt, moet je zorgen voor zoekmachine optimalisatie; oftewel SEO (Search Engine Optimalisation).

SEO voor copywriting bestaat uit verschillende stappen: de tekst optimaliseren op basis van de belangrijkste zoekwoorden, het schrijven (of herschrijven) van duidelijke en relevante content, linkbuilding en het aanpassen van metastructuur naar een opvallende en duidelijke tekst. Wij helpen je merk makkelijk online vindbaar te maken!

Distributiestrategie: de distributie van content

Strategie is het startpunt van contentmarketing. Na het produceren van content is de uiteindelijke contentdistributie de finishlijn. Een goede distributiestrategie is belangrijk om ervoor te zorgen dat jij er online toe doet, want goede content is er in overvloed.

Om ervoor te zorgen dat de geproduceerde content ook daadwerkelijk jouw publiek bereikt, denken we na over de distributie van de content. Door middel van een distributie-analyse kijken we naar het doel van de content, de kanaalkeuze per fase en de mediamogelijkheden. Ook werken we de tijdlijn van de campagne en de budgetverdeling per fase uit. Zo weet jij wat voor resultaten je mag verwachten per kanaal!

Zoekwoordenonderzoek: inzicht in jouw publiek

Weet jij welke zoekwoorden klanten gebruiken om jouw website te vinden? Wij helpen je meer verkeer naar je website te krijgen door middel van een zoekwoordenonderzoek en bijbehorende zoekwoordenanalyse!

Aan de hand van zoekvragen en zoekintenties geven wij inzicht in de behoeftes van jouw doelgroep. Dit is waardevolle informatie waar je veel mee kunt, zoals het goed inrichten van jouw website en het afstemmen van onderwerpen of woorden in geschreven content. Wij gaan op zoek naar zoekwoorden die de concurrentie nog niet gevonden heeft!

Concurrentieonderzoek: waar kun je je publiek verliezen?

Jouw succesfactoren en valkuilen hebben effect op jouw functioneren als merk. Dat is logisch! Maar naast je ‘gewone’ concurrenten, de bedrijven die in dezelfde markt opereren als jij, heb je ook nog contentconcurrenten: plekken waar ongeveer dezelfde content wordt gedeeld als jij van plan bent.

Met een concurrentieanalyse onderzoeken we de complete omgeving waarin jij als merk opereert. We gaan op zoek naar de concurrenten die in dezelfde markt actief zijn en kijken welke eigenschappen zij hebben. Zo identificeren we wie jouw directe en indirecte concurrentie is. En zorgen we dat jouw publiek je altijd weet te vinden!

Dashboarding: KPI’s inzichtelijk

Als je alleen maar doorgaat zonder stil te staan bij waar je nu bent, kom je nergens! Lig jij nog op koers? Behaal jij je KPI’s? Wij kunnen je helpen om dit inzichtelijk te krijgen door middel van dashboarding. Een dashboard is een visuele weergave van data; het geeft inzicht in de huidige situatie en hoe je hierop kan inspelen.

Wij analyseren en rapporteren jouw problemen. Met deze rapportage zorgen we voor een duidelijk overzicht zodat jij, of wij, tot veranderingen of nieuwe beslissingen kan komen. Dashboarding zorgt voor een snelle sturing en een strategische koers in het maken van content of het beheren van jouw website!

Social media: besteed je social media marketing uit

Social media marketing is uitdagend, nowadays. ‘Op goed geluk’ posten op de sociale kanalen werkt zelden, want organisch bereik creëren lijkt soms hogere wiskunde. Om publiek of omzet te genereren uit de dagelijkse social posts, moet je stilstaan bij wie jouw publiek is en in welke fase van de publieksreis je dit publiek kunt bereiken.

Je kunt social media met een gerust hart aan ons uitbesteden! Wij zorgen voor een social media strategie en kijken wat voor jou werkt! Zo kunnen we makkelijk onderbouwen wanneer jij een Facebook-, LinkedIn-. TikTok- of Instagrambericht geadverteerd in moet zetten of dat een organische post voldoende is. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat jij steeds meer onder de aandacht komt op de plek waar jouw publiek zich bevindt.

Conversieoptimalisatie: conversie verhogen

Het maximale uit je bezoekers proberen te halen; dat is wat je probeert door middel van conversie. Jij wil dat jouw website en content zoveel mogelijk likes, kliks of aanmeldingen genereert. Die acties van jouw publiek leveren je namelijk iets op. 

Daarom helpen wij jou om je conversie te verhogen door middel van conversie optimalisatie. Hiermee optimaliseren we de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website een actie uitvoert. We kijken hoe we de website kunnen wijzigen en voeren slimme aanpassingen door. Om zo samen te zorgen voor de best mogelijke conversie!

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Let us keep you posted.