Audio wordt nieuwe trend in contentmarketing 2019

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

De toekomst van contentmarketing ligt in audio, denkt specialist Carlijn Postma. De adoptiesnelheid van voice is namelijk vele malen hoger dan van mobiele telefonie en internet. Wanneer gaan merken audio serieus nemen? En hoe kunnen merken zichzelf een eigen stem geven?

Sinds Black Friday staat ie ook bij ons: De Nederlandse versie van Google Home. En inmiddels al het meest vervloekte apparaat in ons huishouden. Na de Robot-stofzuiger dan. Die begon van de één op andere dag Duits tegen ons te praten: “FEHLER!! Setzen Sie den Roomba auf einem neuen…” Enfin; Ik weet het, dit soort nieuwe apparaten moet je opvoeden, maar dat is knap lastig als het hele gezin tegelijk tegen Google begint te schreeuwen wanneer ze het niet in één keer begrijpt: ,,Hey Google!!!” ,,Google!” ,,Hey Google!!!” En dan volgen er drie verschillende opdrachten. Maar ik hou vol.

De toekomst is audio

Want de toekomst is audio. Dat kán niet anders. Ik kan me geen science fiction film of serie herinneren waarin mensen en computers niet met elkaar praten. Bovendien ligt de adoptiesnelheid van voice nu al vele malen hoger dan dat van mobiele telefonie en internet. Kortom: laten we even voorbijgaan aan de pioniersfase en de onkunde van ons mensen en laten we ons voorstellen dat over niet al te lange tijd iedereen, maar dan ook echt iedereen, met zijn devices praat en alle opdrachten en informatie in gesproken taal voorbij komt. Ben je daar dan wel klaar voor?

Hoe herkenbaar is je merk in audio?

Ik heb het niet over de technische kant ervan. Dat geloof ik wel. Developers zijn volop bezig met die ontwikkeling; zoals het zorgen voor het vindbaar maken van je content in voice, het toevoegen van voice programma’s aan je producten etc. Maar realiseren we ons voldoende dat merken zich in audio moeten gaan profileren? Hoe herkenbaar ís je merk eigenlijk in audio? Heeft het een eigen sound? Een letterlijke tone of voice? Of is audio nog altijd het bijkomende ‘(stock)muziekje’ bij de video? En als je je hele YouTube-kanaal beluistert, zit er dan qua sounddesign, mix en volume wel een beetje eenheid in?

Hoe klinkt jouw merk?

Wij helpen merken graag met het optimaliseren van hun sonic branding. Neem gerust contact met ons op!

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


We meten bezoekers op onze website via Google Analytics, om onze website te verbeteren Het bijhouden van bezoekgedrag is geanonimiseerd en dus niet terug te leiden naar jouw persoon.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Liever niet
Accepteren

Nieuw: Bingemarketing

Het nieuwe boek van Carlijn Postma

Bingewatchen. Wie doet het niet? Netflix houdt hele volksstammen aan de buis gekluisterd. Hoe krijgen seriemakers dat voor elkaar en wat kunnen marketeers ervan leren? Je leest het nu in het boek: Bingemarketing, waarin Carlijn Postma antwoord geeft op deze vraag