release-bingmarketing

BINGEMARKETING: Carlijn Postma Combineert Marketing met Hollywood in nieuw boek

BINGEMARKETING: Carlijn Postma Combineert Marketing met Hollywood in nieuw boek

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

‘Nog eentje dan.’ Bingewatchen. Wij hebben allemaal wel eens de volgende ochtend spijt gehad van die ‘ene aflevering’ die je per se af moest kijken. Hoe krijgen seriemakers dat voor elkaar en wat kunnen marketeers ervan leren? Dat deelt Carlijn Postma in haar nieuwe boek Bingemarketing.

Met haar theorie laat zij zien hoe je als marketeer je publiek kunt blijven boeien met een verhaal à la Hollywood. Bingemarketing is een duurzame marketingstrategie waarmee je met behulp van seriecontent bouwt aan een langetermijnrelatie met je publiek. Postma: “Cruciaal daarbij is dat je de gezamenlijke interesses van je klant en je merk in het oog houdt. Je weet je publiek aan je te binden, schept vertrouwen en legt zo de basis voor het realiseren van je marketingdoelen. Je wordt de showrunner van je eigen merk.”

Van doelgroep naar publiek

Bij Bingemarketing is het van belang dat doelgroepen als publiek worden benaderd. Een publiek is actief en kiest zelf waar het naar kijkt of luistert. Het publiek zoekt jóu op in plaats van andersom, om jouw verhaal te horen. En dat is meteen het tweede kenmerk van bingemarketing: je verhaal. Advies van Carlijn: “Zet je verhaal om in ijzersterke seriecontent. Geen eenmalige slogans, podcasts of video’s, maar een pakkende reeks die een samenhangend verhaal vertelt. Elk artikel, elke video of podcast is zo een aflevering van je serie. Doe je dit goed, dan zal je publiek steeds meer van je willen zien, horen en lezen.”

 

Een reis in content

Aan de hand van populaire series en films zoals Finding Nemo, neemt Postma je mee door ‘the hero’s journey’ en laat ze zien hoe je een merk uitwerkt tot een spannend verhaal dat je publiek niet meer loslaat. De methodiek is praktisch en goed toepasbaar op elk merk en verhaal. Het is een creatieve uitdaging waarbij ze je meeneemt door een scenario. Een toekomstig scenario. Postma: “Over een niet te lange tijd loopt je publiek driedimensionaal door jouw werk. Een reis in content. Net als in Hollywood, maar dan echt.”

Klaar om te bingen?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


We meten bezoekers op onze website via Google Analytics, om onze website te verbeteren Het bijhouden van bezoekgedrag is geanonimiseerd en dus niet terug te leiden naar jouw persoon.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Liever niet
Accepteren