Livestreams – Laat je publiek je in huis halen

De livestreams is een van de meest onvermijdelijke communicatievormen van de eenentwintigste eeuw. Je kinderen kijken naar streamers op Twitch, je ouders kijken het journaal via de NPO-app op hun iPad. Niet alleen moet alles binnen handbereik zijn, het moet ook hier en nu gebeuren. Natuurlijk is livetelevisie niet nieuw, maar het gegeven dat iedereen het kan doen, waar en wanneer dan ook heeft een schifting in de tijd voortgebracht die zijn weerga niet kent. Daarbij hoeven we niet meer hoofdschuddend voor de televisie te zitten – we kunnen direct reageren.

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Naar de wijkbewoners toe

Bij The Post hebben we gemerkt dat er behoefte is bij onze klanten om in tijden van corona direct te communiceren met hun publiek. Het begon in Berkum: door corona kon de bewonersavond van de wijk niet doorgaan. Dus brachten we de avond naar de wijkbewoners toe. In een talkshowsetting werden de nieuwe plannen besproken, waarbij bewoners direct konden reageren in een speciaal daarvoor opgezette chat. Er werden zoveel vragen gesteld dat ze na de uitzending in een blogpost nog verder beantwoord moesten worden.

We’ll do it live!

Als we het doen, doen we het goed. Bij het uitzenden van een livestream komen andere dingen kijken dan bij het maken van een video. Dat hebben wij ook weer gemerkt toen we voor de Gemeente Zwolle een gesprek uitzonden over duurzaamheid. Er kan achteraf niet geknipt worden. Geen voice-overs, geen effecten. Alles moet in één keer goed gaan. Het is dus alle hens aan dek – en dat brengt echt dat opruiende livegevoel met zich mee. Om dit op rolletjes te laten verlopen werkt The Post samen met een bedrijf dat gespecialiseerd is in live-registraties. Mensen die weten wanneer je van camerapunt moet wisselen, en dat allemaal vanuit een mobiele schakelkamer voorzien van een lichtset en monitors. Want: de inhoud moet gewaarborgd blijven. De boodschap moet overkomen. Wij doen er dan ook alles aan om door een livestream heen de helderheid te bewaren. Zo gebruikten we fragmenten met eerder opgenomen materiaal om de livestream af te wisselen. Dat geeft ook écht dat talkshowgevoel!

Kansen na corona

Natuurlijk zijn deze tijden tailor-made voor digitale directe vormen van communicatie. Maar ook na corona zullen bedrijven vaker voor een livestream gaan kiezen. Het is een relatief betaalbare manier om laten zien wie je bent en wat je allemaal kunt. Daarbij is streamen natuurlijk al jaren in opmars en is het een eenvoudige manier om direct met je publiek in contact te komen – daarbij verdwijnen de vragen in een livestreamchat niet zodat je ze altijd weer erbij kunt pakken om precies te zien wat je publiek vindt, wilt en zich afvraagt. De toekomst zal live uitgezonden worden!

Meer weten over livestreams en de kansen voor voor jouw merk? We denken graag met je mee.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


We meten bezoekers op onze website via Google Analytics, om onze website te verbeteren Het bijhouden van bezoekgedrag is geanonimiseerd en dus niet terug te leiden naar jouw persoon.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Liever niet
Accepteren

Social distance proof.

The Post werkt social distance proof! Ontdek ons aanbod voor deze periode en blijf in contact met jouw publiek.