Wavin vindt contentmarketingbureau om de hoek: ‘The Post past bij onze mentaliteit’

Contentmarketingbureau The Post uit Zwolle verzorgt sinds dit voorjaar de contentmarketing van het Hardenbergse bedrijf Wavin. Deze wereldspeler en marktleider in kunststof leidingsystemen was op zoek naar een geschikte partner: een contentmarketingbureau dat niet alleen de kwaliteit levert die Wavin nastreeft, maar ook past bij de nuchtere mentaliteit van het Overijsselse bedrijf.

 “Vrijwel iedereen kent ons binnen de branche. Daarbuiten veelal onbewust,” zegt Tristan van de Pavert, Marketing Manager bij Wavin Nederland. “We leveren oplossingen voor bijvoorbeeld de distributie van water en gas tot complete verwarmings- en koelsystemen in de woning. Door de inzet van contentmarketing willen we onszelf zichtbaar maken bij specifieke publieksgroepen, zowel onder- als bovengronds.”

Innovatief en vooruitstrevend

Yossip de Jong, partner bij The Post, is enthousiast over de keuze voor contentmarketing door het leidingbedrijf: “De medewerkers van Wavin hebben ongelooflijk veel verhalen te vertellen over de wereld waarin ze actief zijn. Wavin is een enorm innovatief bedrijf en staat daardoor ook open voor unieke manieren van marktbenadering en klantbeleving. Hierdoor krijgen wij de ruimte om onze creativiteit de vrije loop te laten. De contentmarketingstrategie is inmiddels gereed, nu gaan we aan de slag met het produceren van diverse formats, tekstueel én audiovisueel.”

Overijsselse samenwerking

Beide bedrijven bevinden zich in Overijssel. Een bewuste keuze voor Wavin. Tristan: “Als internationaal bedrijf waren wij nadrukkelijk op zoek naar een partner die past bij onze kwaliteitseisen én bij onze nuchtere instelling. We hebben landelijk naar partijen gezocht, maar de keuze voor The Post was in onze ogen gewoon een logische stap.”

Meertalige content

Het internationale werkveld van Wavin vraagt om een gerichte aanpak. Yossip: “Wanneer content internationaal wordt ingezet, vraagt dat om een andere benadering en uitvoering dan content die binnen onze landsgrenzen blijft. Nederlandse content is namelijk niet per definitie succesvol in andere landen. Een mooie extra uitdaging in deze samenwerking is dan ook om content te maken die – met een letterlijke én figuurlijke vertaalslag – buiten onze landsgrenzen kan worden ingezet.”