Wordt artificial intelligence onze vriend of vijand?

Dat is de hoofdvraag van het congres dat afgelopen donderdag 11 april plaatsvond in de openbare bibliotheek van Amsterdam. Tijdens Content Marketing Fast Forward deelden sprekers van over de hele wereld hun visie op de impact van artificial intelligence (AI) op het contentmarketing-vakgebied. 

Paul Roetzer, Angela Pham (Facebook), Irina Pashina (SAP), Mikey Mooguire (Wunderground) en Jason Miller (Microsoft) spraken allemaal over de impact van AI op hun werk met aansprekende voorbeeldcases. Nieuw in het programma was het Up Close & Personal panel. Aan dit panel namen vier jonge professionals deel om het onderwerp naar het hier en nu te brengen. 
 

Processen versnellen

Onze art director Bart Prins nam ook deel aan dit panel en ziet met name de kansen en mogelijkheden van AI. ‘We zouden AI in de nabije toekomst kunnen inzetten om onze processen te versnellen. Daarnaast zou het enorm helpen als een bot kan checken of een stuk content past bij de merkrichtlijnen zodat ik mij kan focussen op de creatie van nieuwe content.’ Op de vraag wat Bart graag zou zien in 2025 als de technologische ontwikkelingen door blijven gaan antwoordde hij: ’Ik zou graag een tool zien die ons, voorafgaand aan de publicatie van een stuk content, de potentiële succesratio berekent. ’ 
 
Wil jij met Bart van gedachten wisselen over artificial intelligence? Neem dan contact met hem op via bart@thepost.nl.
 
Ook Frank.news schreef over het congres, lees hier het artikel van André Oerlemans.