7 voorbeelden van contentmarketing

We love contentmarketing. Vooral contentmarketing van eigen bodem. Ons kleine landje weet zich enorm te onderscheiden met prachtige contentmarketingproducties. Inspiratie nodig? Hier vind je onze 7 favorieten!

NHA - Dit is jouw tijd

Persoonlijke, échte verhalen doen het altijd goed. Thuisopleider NHA gebruikt ze om te laten zien dat een opleiding zorgt voor zinvolle vrijetijdsbesteding. En dat er achter de motivatie om een opleiding te doen, prachtige verhalen schuilgaan. In een documentaireserie, contentdossier, inspiratie magazine en tv-commercial zien we de verhalen áchter de thuisstudies. En eerlijk: je houdt niet altijd droog.

ABN AMRO - The Dark Side of Money

In Nederland wordt er naar schatting ieder jaar 16 miljard euro aan crimineel geld witgewassen. Da’s een probleem. En daarom zocht ABN AMRO honderden mensen om de anti-witwasafdeling te versterken. Met de korte film The Dark Side of Money, vól met bewuste fouten, verhoogden ze hun employer brand. Iedereen die fouten spotte in de video, kreeg een baan aangeboden. Het resultaat? Meer dan duizend sollicitaties. Bril-jant!

Rijkswaterstaat – De Newsroom

Weet jij wat Rijkswaterstaat precies doet? Uit onderzoek blijkt dat we ons nauwelijks bewust zijn van de belangrijke werkzaamheden die ze verrichten. Tijd voor een offensief! Op hun YouTube-kanaal presenteerde RWS verschillende succesvolle formats, zoals Wilde Wegen en #HOEDAN?!. En met succes, want de video’s worden supergoed bekeken én gevolgd. Puik staaltje bingemarketing!

https://www.youtube.com/rijkswaterstaat

Provincie Utrecht – AAN in het donker

Fietsen zonder licht is gevaarlijk. Weten we allemaal. En toch fietsen vooral jongeren nog regelmatig zonder licht rond. De wijze boomer uithangen helpt niet, dus gooide de Provincie Utrecht het over een andere boeg. Met branded filters voor Instagram en Snapchat en een AR-Photobooth gingen jongeren zélf aan de slag met het verspreiden van de boodschap. Heel tof! Meer over de case lees je hier.

KPN – The Dean

The Dean is het alter ego van Youtuber Daan Boom. The Dean wil hiphopartiest worden, maar dat kan niet zonder sponsoring. KPN bood de helpende hand door seizoen 2 van de serie mogelijk te maken. In 4 van de afleveringen wordt KPN op hilarische wijze als sponsor de storyline ingefietst.

De eerste aflevering kijk je hieronder, maar klik vooral ook even door naar de rest van het seizoen.

ABN Amro MeesPierson – The Exit Years

Je bedrijf verkopen is voor veel ondernemers een lastige stap. Want wat ga je doen met al dat geld? (wij kunnen wel wat bedenken, maar ok 🏝️🍹). ABN Amro MeesPierson maakte een documentairereeks met verhalen uit de doelgroep. Vier (deels ex-) ondernemers worden geportretteerd in de The Exit Years. Een prachtige, inhoudelijke docureeks mét praktische tips van experts.

NLdoet – NLvoorelkaar

Och, die coronatijd. Hij voelt gelukkig alweer als lang geleden. Tijdens de crisis zaten veel sporters thuis en wilden iets nuttigs doen. Het initiatief NLvoorelkaar was geboren. 20 bureaus hebben zich ingezet om dit initiatief meer naamsbekendheid te geven en vrijwilligers te werven. In een grote campagnereeks vol sporthelden werd Nederland aangemoedigd om iets voor een ander te doen. Supersuccesvol! Je bekijkt de website met video’s hierrrrr.

Geïnspireerd om ook aan de slag te gaan met contentmarketing? Tof! Je bekijkt onze cases hier. En wil je direct aan de koffie om je wensen te bespreken? Dat kan ook! Bel onze Aukje, dan spreken we wat af.