Strategie
Eneco eMobility kwam bij ons met de vraag of ze konden helpen met het opzetten van een template voor vacatureteksten. Deze opdracht hebben we verdiept door het complete werkgeversmerk erbij te pakken. Dat deden we omdat je in deze krappe arbeidsmarkt alles uit de kast moet trekken om personeel te vinden. Met alleen goede vacatureteksten kom je er niet: toekomstige sollicitanten willen weten waar Eneco eMobility voor staat en hoe het is om voor ze te werken.
Daarom hebben we uitgepakt met een stevig employer brand dat we linkten aan de laadpaal: lading geven aan je carrière. Je ziet daarin terug waar Eneco eMobility voor staat: duurzaamheid, vernieuwing en persoonlijke aanpak.
Eneco eMobility was geen nieuwe klant voor ons: eerder haalden we al mooie resultaten met de formats Laadzaken en Eneco eMobility geeft antwoord. Deze contentformats waren gericht op ondernemers en consumenten en hadden als doel om elektrisch rijden (en laden) toegankelijk te maken. De campagne is succesvol: de doelstellingen voor de B2B doelgroep in het leisure segment zijn fors behaald. We hadden dus veel zin om opnieuw aan de slag te gaan voor deze klant, dit keer met het employer branding-vraagstuk.
Productie
Als je nieuwe collega’s binnen wilt halen, moet je employer branding helemaal kloppen. Niet alleen goede vacatureteksten, maar ook werken-bij-pagina’s die qua beleving helemaal aansluiten bij de organisatie, pakkende video en sfeervolle fotografie.
De werken-bij-pagina kreeg een nieuw jasje. Deze pagina is belangrijk voor werkzoekenden, want hier vertel je het verhaal van jouw bedrijf als werkgever. Het is een pagina die in één klap duidelijk maakt wat voor bedrijf je bent, waar je voor staat en hoe het is om bij jou te werken. De vacataures zijn daar een belangrijk onderdeel van. Om ervoor te zorgen dat deze er ook in de toekomst goed uitzien, hebben we de teksten in een vast format gegoten. Zo kan Eneco eMobility in de toekomst zelf de teksten schrijven.
De video die we maakten zoomt in op een gemiddelde werkdag bij Eneco eMobility. We legden de collega’s vast, passend bij de kernwaarden van het bedrijf. De fotografie raakte het merk met een authentiek gevoel dat duidelijk wordt in de toegankelijkheid van de mensen die we portretteerden.