Vraag
Sena regelt de rechten van muzikanten en producenten en zorgt ervoor dat zij hun vergoeding krijgen dankzij muzieklicenties. Met behulp van The Post wilde Sena naast de emotionele, ook de financiële waarde van muziek belichten. Hierdoor worden de belangen van de muziekmakers behartigd en ontstaat er (prijs)begrip en loyaliteit bij de muziekgebruikers. Door het inzetten van contentmarketing werd ook de merkbekendheid vergroot om zo meer gebruikers naar de website te halen.
Strategie
Om aansluiting te vinden bij de mindset van het publiek van Sena, zijn er twee belevingswerelden vastgesteld tijdens het publieksonderzoek: ‘Ik gebruik muziek in een openbare of publieke ruimte’ (onbewuste gebruiker van muziek) en ‘ik ben muzikant en ik speel (mee) op een plaat’ (bewuste gebruiker/maker van muziek). Uiteindelijk is ervoor gekozen om vanuit één corporate verhaallijn te communiceren, in de vorm van video’s. De makers kunnen niet zonder gebruikers en de gebruikers kunnen niet zonder de makers. In onze ogen kun je die twee werelden verbinden door het overkoepelende resultaat centraal te stellen: namelijk de financiële en emotionele waarde van muziek.