Sanidirect

Sanidirect Magazine

Een bestaand magazine in een nieuw jasje steken. Dat deden we voor Sanidirect met hun jaarlijkse online inspiratiemagazine. Van productgestuurd naar contentgedreven. Door het maken van een redactieplank, nieuw design en nieuwe formats hebben we een 73-pagina tellend digitaal inspiratiemagazine neergezet. Deze werd vervolgens succesvol gedistribueerd!

Tpo 2212 sanidirect case a3

Vraag

Sanidirect brengt eens in de zoveel tijd een nieuw digitaal magazine uit. Dit digitale magazine is een grote inspiratiebron voor het publiek van Sanidirect, en zorgt voor veel marketing qualified leads bij Sanidirect. De vraag aan The Post leek simpel: help ons met de nieuwe uitgave om het publiek wederom te inspireren met de nieuwste producten en trends. De uitdaging? Van productgestuurd magazine naar contentgedreven magazine.

Strategie

Sanidirect is al langere tijd klant bij The Post en dagelijks werken we aan het vergroten van de inhoudelijke merkbekendheid van Sanidirect. Dit doen we met online contentformats en de distributie daarvan. We laten zien dat Sanidirect op het gebied van prijs, levering, service, indeling en stijl een echte badkamerexpert is. Vanuit de publieksreis zijn de belangrijkste triggers en weerstanden bepaald. Het magazine raakt die triggers en helpt weerstanden weg te nemen bij het maken van de juiste keuze voor de volgende badkamer van het Sanidirect-publiek. Om een contentgedreven magazine in plaats van een productgestuurd magazine te produceren vergt een nieuwe bladformule. We gingen om tafel en bepaalden middels een redactieplank diverse contentformats (waarvan sommige al online werden ingezet) de inhoud van het magazine.

Tpo 2212 sanidirect case a1

Productie

Van redactieplank tot redesign. We deden het allemaal! We veegden alle ingrediënten van het oude magazine bij elkaar en zorgden met bestaande en nieuwe contentformats voor een duidelijke invulling van het nieuwe inspiratiemagazine. De bestaande online formats zijn omgezet naar een magazine-versie. De content is onder te verdelen in drie soorten:

  1. Inspiratieformats, zoals een inkijkje in de badkamers van klanten, en designupdates.

  2. Praktische formats, zoals Badviseurs: tips om je badkamer mooi te krijgen en houden.

  3. Content die niet in een format past, zoals een stappenplan voor een moodboard en de losse badkamerstijlen.

Dit chique magazine werd volledig door ons vormgegeven, geschreven en voorzien van passende fotografie. De drukker hoefde er niet aan te pas te komen want dit magazine is volledig digitaal te beleven. Inclusief interactie en directe links met de producten op de website zelf. Zo is het magazine niet alleen inspirerend maar dient het ook om leads te genereren: geïnteresseerden laten hun gegevens achter en kunnen vervolgens het magazine downloaden.

Tpo 2212 sanidirect case a2

Distributie

Dagelijks rollen de aanvragen van het magazine binnen en dat gaat niet vanzelf. Voor de distributie schakelen we met de online marketeers van Sanidirect. We creëerden diverse advertentiesets voor socialmediakanalen Instagram, Facebook en Pinterest, en zorgden voor een duidelijke link met de inhoud.

Resultaat

Het resultaat is veelbelovend. Naast een prachtig magazine die zowel een emotionele als een functionele bijdrage levert aan het merk, zien we diverse indicatoren stijgen. Websiteverkeer, leadgeneratie, engagement. Zo worden er elke week tussen 350 en 400 magazines gedownload. En de campagne verliep zodanig goed, dat we voor Sanidirect momenteel bezig zijn met meerdere vervolgcampagnes.

Tpo 2212 sanidirect case a4

Enthousiast?
Neem contact op!