Vraag
Sanidirect brengt eens in de zoveel tijd een nieuw digitaal magazine uit. Dit digitale magazine is een grote inspiratiebron voor het publiek van Sanidirect, en zorgt voor veel marketing qualified leads bij Sanidirect. De vraag aan The Post leek simpel: help ons met de nieuwe uitgave om het publiek wederom te inspireren met de nieuwste producten en trends. De uitdaging? Van productgestuurd magazine naar contentgedreven magazine.
Strategie
Sanidirect is al langere tijd klant bij The Post en dagelijks werken we aan het vergroten van de inhoudelijke merkbekendheid van Sanidirect. Dit doen we met online contentformats en de distributie daarvan. We laten zien dat Sanidirect op het gebied van prijs, levering, service, indeling en stijl een echte badkamerexpert is. Vanuit de publieksreis zijn de belangrijkste triggers en weerstanden bepaald. Het magazine raakt die triggers en helpt weerstanden weg te nemen bij het maken van de juiste keuze voor de volgende badkamer van het Sanidirect-publiek. Om een contentgedreven magazine in plaats van een productgestuurd magazine te produceren vergt een nieuwe bladformule. We gingen om tafel en bepaalden middels een redactieplank diverse contentformats (waarvan sommige al online werden ingezet) de inhoud van het magazine.