FBTO

Contentmarketing met fictie en humor

Het verhogen van je vindbaarheid door relevante zoekvragen te beantwoorden in veelgestelde vragen blogs is geen nieuwe taktiek. De afgelopen jaren is het echter steeds belangrijker om dit ook te verwerken in video content. YouTube is als nummer 2 zoekmachine een belangrijk kanaal geworden om publiek te voorzien van antwoorden. FBTO vroeg ons om te ondersteunen met het verrijken van de FAQ blogs die veel verkeer kregen met videocontent.

FBTO contentmarketing met fictie en humor

Strategie

Hoe zorg je ervoor dat je publiek triggert dat op zoek is naar een antwoord zonder direct het antwoord te geven? Met entertaining content. We bedachten een fictieve vorm waarbij een aantal hoofdpersonen iedere keer terug zouden keren. Hoofdpersonen Martijn en Isabel vormen een a-typisch stel dat diverse dagelijkse dingen beleven in telkens een korte sketch van maximaal 60 seconden.

Productie

Korte verhalen met grote mate van herkenbaarheid in combinatie met humor. Het lijkt de briefing van iedere grote TV commercial maar het zijn de ingrediënten van een serie video’s die ieder jaar nog relevant zijn.

Resultaat

Bingemarketing pur sang. Inmiddels zijn er 5 losse afleveringen die ieder op zichzelf staan maar waar de oplettende kijker zeker een stukje karakterontwikkeling in zal herkennen. De komische sketches vormen de basis van een stuk seriecontent dat het publiek triggert en emotioneel bindt aan het merk FBTO. En Matthijs en Isabel? Die zijn naast deze video’s ook te vinden in onze Prinsjesdag verhaallijn die ieder jaar rijker wordt.

Enthousiast?
Neem contact op!