Strategie
Ennatuurlijk positioneren we als dé autoriteit in
de wereld van de warmtetransitie. Omdat we te maken hebben met
verschillende publieksgroepen, richten we ons op content die het publiek
meeneemt in het verhaal van Ennatuurlijk en haar daarmee tot deelgenoot
maakt van de warmtetransitie. Weg met eventuele weerstand! We creëren
diverse formats, waarbij we een overkoepelende rode draad hanteren: Ennatuurlijk als ‘lokale’ doorpakker, met het einddoel: heel Nederland aardgasvrij. Kleine stappen, groot verschil.
Een kleine opsomming: in ‘Hot Topic’ worden klantvragen beantwoord;
in ‘Vijf redenen om’ draait het om bewustwording; in ‘Stap voor Stap’
komen processen praktisch in beeld. En als pronkstuk van het
contentplan? Met stip op één ‘Doorpakkers’: een videoserie waarin het
publiek wordt meegenomen langs lokale warmtenetten. Experts én
eindgebruikers uit de regio laten zien hoe het warmtenet werkt, welke
bronnen een belangrijke rol spelen én welke kansen de toekomst biedt!
Productie
De serie ‘Doorpakkers’ bestaat uit verschillende
twee- of drieluiken over één uitgelichte regio. Zo kent het drieluik
over Eindhoven een aflevering over het warmte- en koudenet in Eindhoven,
een aflevering over verduurzaming én een aflevering over de toekomst.
De video’s starten vanuit de lucht. Dronebeelden tonen de grootsheid van
het ‘lokaal’ verduurzamen. Vervolgens zoomen we in… en weer uit. Langs
bij klanten thuis, op bezoek bij belangrijke locaties én experts aan het
woord. Alles steeds vanuit die overview, om de grote schaal te blijven
benadrukken. Real life beelden in afwisseling met animaties om de
complexe werking van het warmtenet te vereenvoudigen. En met subtiele
overgangen behouden we een lekkere flow. Maar het belangrijkste: we
laten vooral de mensen zien. Want om tot echt verschil te komen, is
iedereen nodig. Iedereen is deelgenoot.