Productie
Stap 1: de complete branding van MIC. We ontwikkelden onder andere de visuele identiteit, in zowel statisch design als animatie. Met de verdere doorontwikkeling naar social templates legden we een belangrijke basis voor een consistente presentatie! De stijl? Veel contrasten in donkerblauw en wit, met daarbij fluoriderend geel, dé kleur van alertheid. Samen met internetbureau Draad bouwden we aan het contentplatform waarop alle content samenkomt.
Toen de merkidentiteit en het platform stonden, konden we door met de
inhoud. Van de tekstformats Datagedreven en Voorkennis werkten we de
eerste afleveringen uit, waarna we de productie door middel van goede
briefings steeds meer overdroegen aan het contentteam van MIC. Zo kan de
klant lekker zelf aan de slag, terwijl wij inmiddels vooral in een
adviserende rol actief zijn.
Even later werden ook de eerste afleveringen van In Opperste Staat
gerealiseerd, waarin belangrijke spelers uit de wereld van fysieke
veiligheid het publiek met een krachtig pleidooi uitleggen waarom zij
zich achter de nieuwe werkwijze van MIC scharen.
Distributie
De ontwikkelde content speelde een belangrijke rol in de
campagne die we met MIC begin 2022 hebben gedraaid. Hierbij richtten we
ons op inhoudelijke merkbekendheid. Met specifieke teasers en tekstuele
insteken afgestemd op de verschillende publieksgroepen en fases in de
publieksreis werd iedereen op een passende manier benaderd. Een aanpak
die z’n vruchten heeft afgeworpen: de goede zichtbaarheid heeft voor
veel awareness gezorgd en resulteerde in meerdere concrete connecties
met nieuwe partners.
Resultaat
De samenwerking heeft geleid tot een blauwdruk voor de verschillende contentformats, waarmee MIC zelf verder bouwt aan de content. Door deze formats te combineren met de inzichten uit de publieksreis, bouwen zij door aan een contentvoorziening om alle relevante partijen met elkaar te laten samenwerken. Een mooi resultaat!