Multi Intelligence Center

Laat samen werken

Het Multi Intelligence Center is een initiatief van de Gezamenlijke Brandweer en Veiligheidsregio’s Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland Zuid. Het MIC wil ervoor zorgen dat bij incidenten alle partijen altijd de juiste up-to-date informatie hebben. Want er ís heel veel data, maar vaak niet op het juiste moment op de juiste plek. En om dat voor elkaar te krijgen, moeten er veel neuzen dezelfde kant op gezet worden. Een uitdaging! De initiatiefnemers schakelden ons in om deze communicatie in goede banen te leiden met de juiste contentaanpak.

050 TDV

Strategie

Het introduceren van een nieuwe tool in de wereld van veiligheid gaat niet zomaar. Daarvoor moet je eerst de samenwerking en het effect daarvan introduceren. Wat is de meerwaarde en hoe gaat dit het werkveld vooruithelpen? En ook niet onbelangrijk: hoe activeer je partijen met relevante datastromen om zich aan te sluiten? Daarvoor ontwikkelden wij samen met MIC hun merk én een contentstrategie voor meerdere publieksgroepen.

Op basis van de opgedane inzichten met betrekking tot de informatiebehoeften van het publiek, ontwikkelden we de blogformats Datagedreven en Voorkennis en de videoreeks In Opperste Staat. Deze artikelen en video’s duiden gezamenlijk het belang en de effecten van een geïntegreerde aanpak voor elke schakel binnen fysieke veiligheid.

Productie

Stap 1: de complete branding van MIC. We ontwikkelden onder andere de visuele identiteit, in zowel statisch design als animatie. Met de verdere doorontwikkeling naar social templates legden we een belangrijke basis voor een consistente presentatie! De stijl? Veel contrasten in donkerblauw en wit, met daarbij fluoriderend geel, dé kleur van alertheid. Samen met internetbureau Draad bouwden we aan het contentplatform waarop alle content samenkomt.

Toen de merkidentiteit en het platform stonden, konden we door met de inhoud. Van de tekstformats Datagedreven en Voorkennis werkten we de eerste afleveringen uit, waarna we de productie door middel van goede briefings steeds meer overdroegen aan het contentteam van MIC. Zo kan de klant lekker zelf aan de slag, terwijl wij inmiddels vooral in een adviserende rol actief zijn.

Even later werden ook de eerste afleveringen van In Opperste Staat gerealiseerd, waarin belangrijke spelers uit de wereld van fysieke veiligheid het publiek met een krachtig pleidooi uitleggen waarom zij zich achter de nieuwe werkwijze van MIC scharen.

Distributie

De ontwikkelde content speelde een belangrijke rol in de campagne die we met MIC begin 2022 hebben gedraaid. Hierbij richtten we ons op inhoudelijke merkbekendheid. Met specifieke teasers en tekstuele insteken afgestemd op de verschillende publieksgroepen en fases in de publieksreis werd iedereen op een passende manier benaderd. Een aanpak die z’n vruchten heeft afgeworpen: de goede zichtbaarheid heeft voor veel awareness gezorgd en resulteerde in meerdere concrete connecties met nieuwe partners.

Resultaat

De samenwerking heeft geleid tot een blauwdruk voor de verschillende contentformats, waarmee MIC zelf verder bouwt aan de content. Door deze formats te combineren met de inzichten uit de publieksreis, bouwen zij door aan een contentvoorziening om alle relevante partijen met elkaar te laten samenwerken. Een mooi resultaat!

Enthousiast?
Neem contact op!