Vraag
FBTO wil zich als verzekeraar van consumenten die positief, zelfstandig en ondernemend in het leven staan, richten op mensen die hun dromen en doelen najagen. Hoe vergroot je merkoverweging op het relevante moment? Dat is de vraag die verzekeraar FBTO bij ons neerlegde. En gelukkig hadden wij het antwoord: met verhalen! Met de juiste content zorgen we ervoor dat het publiek een positieve emotionele connectie met het merk FBTO maakt. Het gevolg? Zodra dat publiek een functionele overweging moet maken (zoals het kiezen van een verzekeraar), overweegt het FBTO!
Strategie
Om het verhaal van de Doeners te vertellen, hebben we een reeks afleveringen gemaakt. Deze afleveringen worden ondersteund met trailers om de aandacht van het publiek te vangen op zowel social media, als de eigen website van FBTO. Daarnaast maken we een preview naar de volgende aflevering, om zo in aflevering 1 al te teasen naar aflevering 2. Zo zorgen we er met bingemarketing voor dat het publiek de content vindt en ook graag de tweede en derde aflevering wil kijken. Bingemarketing, dus. We werken in seizoenen. Zo vertellen we niet alleen het verhaal van opa Jaap, maar hebben we ook al de verhalen van de Doeners Helmy, Werner en Jolien verteld in voorgaande seizoenen. Door middel van een CTA (Call To Action) onder aan de pagina’s verwijzen we het publiek van aflevering naar aflevering, en seizoen naar seizoen. Net zoals op Netflix!Zo bouwen we een consistente lijn van verhalen die past bij het merk én het publiek. Belangrijk onderdeel van de strategie is om er op dát moment te zijn, wanneer het publiek ervoor openstaat. We creëren dus met contentmarketing emotionele merklading op functionele overwegingsmomenten.