Distributie
De distributiestrategie had als doel: het
genereren van awareness en leads (contact en offerteaanvragen). De
ingezette kanalen waren Facebook, Instagram, YouTube, Google
(Responsive) Display en Google Ads. Met de distributie hanteerden we
onze effectieve vinden-binden-activeren methodiek, waarbij we zowel
verschillende videotrailers met verschillende invalshoeken deelden als
diverse statische en responsive banners voor verschillende fases in de
journey. In de vinden-fase maakte het publiek kennis met Wavin als
leverancier van een binnenklimaatoplossing. In de binden-fase (convert)
benaderden we het publiek dat interesse toonde met meer specifieke
productinformatie. In de activatiefase (act) retargetten we op
geïnteresseerd publiek met een activatiepost om de brochure te
downloaden of contact op te nemen. Met maar liefst tien verschillende
landingspagina’s (!) ondervingen we de verschillende publieksstromen
(gefilterd op type publieksgroep en fase in de publieksreis) en zorgden
we voor de juiste, individuele informatievoorziening.